De Merken

Adhoc

adhoclogoAdhoc -for moving people- is een hi-end Italiaans jassenlabel. Adhoc gebruikt uitsluitend de meest hoogwaardige en innovatieve kwaliteiten. Samen met het Italiaanse gevoel voor design  garandeert dit een absoluut topproduct.

Armor Lux

Armor Lux logoArmor Lux is een echt zogenaamd `heritage-label` uit Frankrijk. Sinds 1938 maken ze de originele visserstruien met de bekende Bretonse strepen.

Marilyn Monroe, James Dean, Brigitte Bardot, JeanPaul Gaultier maar ook een Rik de Vegt waren of zijn echte Armor Lux fans.

Wij zijn vooral liefhebber van de beroemde gestreepte longsleeves. Een echte klassieker in een ouderwets mooie kwaliteit.

Bertoni of Denmark

bertonilogoBertoni of Denmark. Mooie kleding met de hoog-gewaardeerde Scandinavische twist.

Champions

champion-company-logo-image

Champion. Sinds 1919! Een sportswear merk met historie. In de jaren veertig ontwikkelden ze de ‘Reverse Weave’ kwaliteit voor sweatshirts. Een beroemde kwaliteit die voorkomt dat het sweatshirt krimpt in de was. Hierdoor konden coaches van Amerikaanse sportteams de sweats in bulk wassen. Champion werd wereldbroemd door het ontwikkelen van het belangrijkste sportswear artikel van de twintigste eeuw: het Hooded Sweatshirt.

Denham the Jeanmaker

logo denhamJason Denham, de ontwerper, is een verwoed verzamelaar van traditionele iconische kledingstukken. We zijn wel eens in zijn prive-museumpje geweest en hebben onze ogen uitgekeken.

Met veel aandacht voor detail en vakmanschap vertaalt hij deze klassiekers tot prachtige nieuwe ontwerpen.

Ieder kledingstuk van Denham ademt klasse uit.

Elvine

logo elvineElvine is een merk uit Zweden, waar ondertussen stiekum toch wel heel veel mooi spul vandaan komt.

De paradepaardjes van Elvine vind je steevast bij de jacks.

De designer, Daniel Mand, heeft z`n merk genoemd naar z`n oma en dat alleen al is natuurlijk genoeg reden om zo`n jas te willen hebben.

Als je een fijn plain jack zoekt, puur en zonder schreeuwerige logo`s. Een jas die jou beschermt tegen de elementen, dan zit je bij Elvine goed. Zweedse no-nonsense.

Garage Tees

logo garage teesAangezien we bij EBB18 naast de jeans ook een wit T-shirt als een eerste levensbehoefte zien zijn we lang op zoek gegaan naar het perfecte T-shirt. En met Garage hebben we dat gevonden!

Eindelijk een T-shirt die niet te kort wordt na het wassen. Eindelijk een T-shirt die mooi in model blijft. Superkwaliteit voor een scherpe prijs.

V-hals, ronde hals, korte mouw, lange mouw…het kan allemaal. En natuurlijk in wit. Maar ook in zwart, grijs en donkerblauw.

Goorin Bros

goorinlogoGoorin Bros. Makers van hoeden- en caps. En dat al meer dan honderd jaar. Dit Amerikaanse merk uit Pittsburgh, Pennsylvania staat enorm in de belangstelling om hun ‘Animal-serie’ truckercaps.

Happy Socks

logo happysocksDe missie van Happy Socks is het kleuren van de wereld met sokken. En dat lukt heel aardig.

Het is toch heerlijk om iedere dag vrolijk te beginnen met het aantrekken van een kleurig paartje Happy Socks?

Het leven kan zo mooi zijn.

Harry Damson

harrydamsonlogoHarry Damson. Een gepassioneerd underground label uit Berlijn. Sterk in T-shirts, sweats en truckercaps. Geinspireerd op de rauwe auto- en motor cultuur uit de jaren ’30 tot ’70.

Jack&Jones

jacklogoJack&Jones. Hoewel de focus bij JACK & JONES op hoogwaardige stoffen en behandelingen ligt, blijft het toch één van de scherpst geprijsde merken. Altijd mooie en goede jeans voor €79,95

K.O.I. Kings of Indigo

logo koiKings Of Indigo, kortweg KOI, staat voor jeans met een superieure pasvorm, superieur geconstrueerd en superieur geproduceerd.

Kings Of Indigo is het jongste merk in ons assortiment. En het kleinste. Maar we hebben er een beetje een zwak voor. Wat een mooi product, liefde op het eerste gezicht.

Trek een Koi-jeans in de winkel maar eens binnenstebuiten en kijk hoe fantastisch het is afgewerkt. Dergelijke mooie jeans moet je met een lampje zoeken. Vakwerk gemaakt door liefhebbers. KOI gebruikt organic of gerecyclede katoen. Uiteraard!

Kronstadt

kronstadtlogoKronstadt. Ons sympathieke label uit Denemarken. Alle EBB18-addicts hebben inmiddels meerdere Kronstadt shirts in de kast. Cool designs, great fits en good Karma.

Lee jeans

lee-logoLee. Authentiek jeansmerk met een rijke historie. De uitvinder van de ritssluiting. Staat garant voor een perfecte pasvorm. Ook voor vrouwen.

Levi`s

logo levisLevi 501. Het legendarische origineel uit 1871. De kleermaker Jacob Davis kwam op het idee om broeken te maken van het ijzersterke doek van Levi Strauss en deze te verstevigen met koperen spijkers. De eerste spijkerbroek zag het licht.

Mr. Black

logo mr blackMr. Black is een enzymenvrije shampoo om je geliefde jeans mee te wassen. De kleur blijft daardoor intenser blauw.

Ook is er een spray om nare luchtjes uit je ongewassen dry-denim te halen.
Die spray is onmisbaar voor iedere dry-denim liefhebber (Zijn dat die coole gasten die hun spijkerbroek nooit wassen? Ja, dat zijn die coole gasten die hun spijkerbroek nooit wassen!).

Naked & Famous

Naked & Famous denim logoDe mensen van het Canadese Naked & Famous zijn helemaal gek op zeldzame en unieke Japanse denims.

Ze houden de jeans het liefst puur en simpel. En met een moderne fit. Geen wassing, geen borduulsels en geen toeters en bellen. Maar om die jeans te maken gebruiken ze wel de allermooiste Japanse denimdoeken.

Voor de jeans-purist.

Nudie Jeans

logo nudie jeansEBB18`s alltime favourite! En dat is me een statement over dit geweldige Zweedse jeanslabel.

Nudie is Rock&Roll. Puur en down to earth. Geen concessies maar gewoon jeans in z`n meest pure vorm: de 5-pocket. Jeans is wat ze doen en dat doen ze verschrikkelijk goed. En de gehele collectie is ook nog eens 100% organic èn verantwoord geproduceerd. En dat vinden we ook mooi.

Nudie rocks. Kneiterhard!

Pike Brothers

pikebrotherslogoPike Brothers staat synoniem voor authentieke outdoor- en workwear uit het begin van de 20-ste eeuw (Denk aan de Netflix-serie Peaky Blinders En je weet wat we bedoelen). Pike Brothers zoekt continue naar de mooiste heritage doeken uit die periode. Kwaliteiten zoals men die in de tegenwoordige wereld van plastic, fake-news en nephaarden niet meer kent worden opnieuw uitgebracht. Nothing but the real thing.

PME Legend / PME Jeans

logo pmePME Legend brengt kleding met een stoer en mannelijk handschrift. Helemaal EBB18 dus. EBB18 was dan ook één van de allereerste winkels in Nederland die de PME-collectie verkocht.

De herkenbare styling is geïnspireerd op de het ruige leven van avontuurlijke cargo-piloten in Noord-Amerika. PME legend gebruikt mooie, rijke kwaliteiten waar je op kunt vertrouwen.

Redwing Shoes

logo redwingHandcrafted, purpose-built en made with pride. Dat zijn Redwing Shoes.
Al meer dan honderd jaar worden deze schoenen op dezelfde wijze gemaakt in de U.S. of A.

Als iemand twee keer per seizoen een nieuw paar schoenen wil kopen, koopt hij maar wat anders! Redwing Shoes are built to last. `Onverwoestbaar`. En wij kunnen het weten want we lopen er allemaal op. Al járen.

Replay

Replay jeansHet Italiaanse Replay is gestart in 1981. In Asolo, Italië. En dat is twee jaar na de oprichting van EBB18. In Groningen, of all places.

Inmiddels worden Replay jeans wereldwijd in meer dan 5.000 winkels verkocht. EBB18 is daar dus eentje van. En daar zijn we trots op want Replay jeans zien er altijd fantastisch uit met een herkenbaar Italiaans handschrift.

Revolution

rvltlogoRevolution is een heerlijk Scandinavisch label. No-nonsense, clean en vernieuwend.

Selected Homme

Selected-HommeSelected Homme staat voor goede smaak. Net als EBB18 staat het bekend om mooie kleding voor de zelfverzekerde man die weet wat er te koop is. De man die zijn eigen garderobe regelmatig aanvult met de nieuwste items van het seizoen. Het geeft je ook nog `s het prettige gevoel dat je meer krijgt dan je betaald hebt. ‘Great value for money’ heet dat in hedendaags Nederlands.

The Unbranded Brand

unbrlogoZoek je een jeans in een echte Japanse topkwaliteit maar wil je liever niet de hoofdprijs betalen? The Unbranded Brand maakt precies dat.  Echte Japanse denimdoeken en de rest is ondergeschikt. Dus: No branding, No washes, No campaigns, No celebrities. Het pure , naakte product.